Kalkulátor optimální krmné dávky
Spočítejte si optimální krmnou dávku pro Vašeho mazlíčka.
Od pátku 29. března do pondělí 1. dubna NEVAŘÍME! Objednávejte včas (nejlépe do úterý), ať k vám jídlo stihne dojet❣️ . Ujistěte se v tabulce rozvozů.

Obchodní podmínky

I. Základní ustanovení

  1. Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“)
  • BiBi food s.r.o.
  • IČO: 08509239
  • DIČ: CZ08509239
  • se sídlem: Sázavská 807/14, Vinohrady, 120 00 Praha 2
  • zapsané u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 320133                
  • kontaktní adresa: K Zahrádkám 1047/21a, 155 00 Praha 5
  • email: opravdovepsijidlo@bibifood.cz
  • telefon: 724 611 352
  • www: www.bibifood.cz

(dále jen „prodávající“)

  1. Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a osoby, která uzavírá kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své podnikatelské činnosti (dále jen „kupující“) prostřednictvím webového rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese www.bibifood.cz. (dále jen „internetový obchod“).
  2. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
  3. Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se uzavírají v českém jazyce.

 

II. Informace o zboží a cenách

  1. Informace o zboží, včetně uvedení cen jednotlivého zboží, a jeho hlavních vlastností a způsobu použití a údržby a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby, včetně návodu, jsou uvedeny u jednotlivého zboží dle zvolené nabídky v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy za individuálně sjednaných podmínek.
  2. Veškerá prezentace zboží umístěná v katalogu internetového obchodu je ilustrativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
  3. V internetovém obchodě jsou zveřejněny informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
  4. Případné slevy z kupní ceny zboží nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
  5. Je-li u zboží dostupná spotřebitelská recenze pro účely hodnocení zboží ze strany jiných kupujících, prodávající prohlašuje, že zajišťuje, aby zveřejněná recenze pocházela od spotřebitele, který výrobek skutečně zakoupil, a to prostřednictvím kontroly jména a emailové adresy poskytnuté spotřebitelem, které jsou podmínku pro zveřejnění recenze.

 

III. Objednávka a uzavření kupní smlouvy

  1. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), hradí kupující sám. Tyto náklady se neliší od základní sazby.
  2. Kupující provádí objednávku zboží těmito způsoby:
  • prostřednictvím svého zákaznického účtu, provedl-li předchozí registraci v internetovém obchodě,
  • vyplněním objednávkového formuláře bez registrace,
  • při zadávání objednávky si kupující vybere zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení, popř. vyplní další nutné informace.
  1. Před odesláním objednávky je kupujícímu umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednat s povinností platby“. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a podmínkami zpracování osobních údajů.
  2. Neprodleně po obdržení objednávky zašle prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu, kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení se považuje za uzavření smlouvy. Přílohou potvrzení jsou aktuální obchodní podmínky prodávajícího. Kupní smlouva je uzavřena potvrzením objednávky prodávajícím na emailovou adresu kupujícího. Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
  3. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, např. z důvodu skladových zásob, zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
  4. Všechny objednávky přijaté prodávajícím jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku telefonicky na telefonní číslo nebo emailovou adresu prodávajícího uvedené v těchto obchodních podmínkách.
  5. V případě, že došlo ke zjevné technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že kupujícímu bylo zasláno potvrzení o obdržení objednávky podle těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na emailovou adresu prodávajícího.
  6. Kupující se zavazuje zaplacením ceny zboží neobcházet ani porušovat práva třetích osob a potvrzuje, že je oprávněn použít finanční zdroje využité na zaplacení zboží.
  7. Povinnosti z kupní smlouvy trvají pro kupujícího do okamžiku zaplacení a převzetí zboží dle podmínek níže uvedených, s výhradou práv a povinností souvisejících s odstoupením od smlouvy nebo uplatněním práva z vadného plnění.

 

IV. Zákaznický (uživatelský) účet

  1. Na základě registrace kupujícího provedené v internetovém obchodě může kupující přistupovat do svého zákaznického účtu. Ze svého zákaznického účtu může kupující provádět objednávání zboží. Kupující může objednávat zboží také bez registrace.
  2. Při registraci do zákaznického účtu a při objednávání zboží je kupující povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je kupující při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené kupujícím v zákaznickém účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.
  3. Přístup k zákaznickému účtu je zabezpečen uživatelským jménem (e-mailová adresa) a heslem. Kupující je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho zákaznického účtu. Prodávající nenese odpovědnost za případné zneužití zákaznického účtu třetími osobami.
  4. Kupující není oprávněn umožnit využívání zákaznického účtu třetím osobám.
  5. Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, když kupující svůj uživatelský účet déle nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy nebo těchto obchodních podmínek. Kupující je oprávněn požádat prodávajícího o zrušení uživatelského účtu.
  6. Kupující bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.
  7. V případě vytvoření zákaznického účtu prostřednictvím třetích stran (Google, Facebook atd.) se tento proces může řídit podmínkami odlišnými od našich podmínek. V takovém případě se s nimi musí kupující seznámit.
  8. Kupující nese odpovědnost za jednání pod jeho uživatelským účtem.
  9. Prodávající je oprávněn na základě historie objednávek kupujícího mu nabízet přednostně individualizované zboží podle jeho dřívějších preferencí, jakož mu činit obchodní nabídky.

 

V. Platební podmínky a dodání zboží

  1. Cenu zboží a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit následujícími způsoby:
  • bezhotovostně převodem na bankovní účet prodávajícího č. 291132395/0300, vedený u ČSOB,
  • bezhotovostně platební kartou,
  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího prostřednictvím platební brány COMGATE,
  • dobírkou v hotovosti při předání zboží,
  • v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru v provozovně prodávajícího,
  • v hotovosti nebo platební kartou při osobním odběru ve výdejně zásilek (jejich seznam je případně zveřejněn na webových stránkách prodávajícího). 
  1. Společně s kupní cenou je kupující povinen uhradit prodávajícímu náklady spojené s balením a dodáním zboží ve smluvené výši. Není-li dále uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.
  2. V případě platby v hotovosti je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 7 dnů od uzavření kupní smlouvy.
  3. V případě platby prostřednictvím platební brány postupuje kupující podle pokynů příslušného poskytovatele elektronických plateb. 
  4. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na bankovní účet prodávajícího. Kupující je povinen uhradit celou kupní cenu prodávajícímu ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.
  5. Prodávající nepožaduje od kupujícího spotřebitele předem žádnou zálohu či jinou obdobnou platbu. Úhrada kupní ceny před odesláním zboží není zálohou. Tímto současně není dotčena povinnost kupujícího uhradit kupní cenu zboží předem dle předchozího odstavce.
  6. Prodávající si vyhrazuje právo podle svého výhradního uvážení odmítnout jakékoli platební transakce identifikované jako podvod nebo u nichž existuje podezření na podvod, praní špinavých peněz financování terorismu.
  7. Zboží je kupujícímu dodáno:
  • na adresu určenou kupujícím v objednávce,
  • prostřednictvím výdejny zásilek na adresu výdejny, kterou kupující určil (jejich seznam je případně zveřejněn na webových stránkách prodávajícího),
  • osobním odběrem v provozovně prodávajícího - nebude-li zboží kupujícím vyzvednuto nejpozději do 7 dnů ode dne oznámení prodávajícího, že je zboží rezervováno, je prodávající oprávněn od smlouvy odstoupit. O tomto neprodleně informuje kupujícího.
  1. Volba způsobu dodání se provádí výhradně během objednávání zboží z nabídky dodání. Zboží bude dodáno nejpozději do 30 dnů v případě, že se s kupujícím nedohodne jinak.
  2. Náklady na dodání zboží v závislosti na způsobu odeslání a převzetí zboží jsou uvedeny v objednávce kupujícího a v potvrzení objednávky prodávajícím. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
  3. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
  4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít.
  5. Prodávající vystaví kupujícímu daňový doklad – fakturu. Daňový doklad je odeslán na emailovou adresu kupujícího.
  6. Kupující nabývá vlastnické právo ke zboží zaplacením celé kupní ceny za zboží, včetně nákladů na dodání, nejdříve však převzetím zboží. Odpovědnost za nahodilou zkázu, poškození či ztrátu zboží přechází na kupujícího okamžikem převzetí zboží nebo okamžikem, kdy měl kupující povinnost zboží převzít, ale v rozporu s kupní smlouvou tak neučinil.

 

VI. Odstoupení od smlouvy

  1. Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy odstoupit za podmínek uvedených v tomto článku.
  2. Lhůta pro odstoupení od smlouvy bez udání důvodu končí uplynutím 14 dnů
  • ode dne převzetí zboží,
  • ode dne převzetí posledního kusu zboží, je-li předmětem smlouvy více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
  • ode dne převzetí poslední položky nebo části dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí,
  • ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží po ujednanou dobu.
  1. Kupující nemůže mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy dle tohoto článku:
  • o dodávce zboží, které bylo vyrobeno podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám,
  • dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím,
  • dodávce zboží v zapečetěném obalu, který kupující porušil a z důvodů ochrany zdraví nebo hygienických důvodů jej není vhodné vrátit,
  • v dalších případech uvedených v § 1837 občanského zákoníku.
  1. Pro dodržení lhůty pro odstoupení od smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
  2. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít vzorový formulář k odstoupení od smlouvy poskytovaný prodávajícím, který je přílohou těchto obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně přijetí formuláře.
  3. Kupující, který odstoupil od smlouvy, je povinen vrátit nebo odeslat prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy prodávajícímu. Kupující nese přímé náklady spojené s vrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou, přičemž výše takovýchto nákladů může činit 200 Kč.
  4. Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to stejným způsobem. Prodávající vrátí kupujícímu přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
  5. Jestliže kupující zvolil jiný než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
  6. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
  7. Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu, tak, aby bylo zjevné, že kupující se zbožím nenakládal jinak, než aby se pouze obeznámil s povahou, vlastností a funkčností zboží. Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  8. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce, dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
  9. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
  10. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
  11. Kupující je rovněž oprávněn odstoupit od smlouvy ve lhůtě 90 dnů ode dne uzavření smlouvy nebo požadovat přiměřené snížení ceny, pokud jeho práva byla dotčena nekalou obchodní praktikou v souladu se zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 

VII. Práva z vadného plnění, reklamace

  1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží:
  • odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
  • je vhodné k účelu, pro který je kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
  • je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

Prodávající odpovídá kupujícímu vedle ujednaných vlastností, že

  • je zboží vhodné k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
  • zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
  • je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat,
  • zboží odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením smlouvy.

ledaže prodávající kupujícího před uzavřením smlouvy upozornil, že se některá vlastnost zboží liší a kupující s tím při uzavírání smlouvy výslovně souhlasil, jakož pokud si prodávající nebyl vědom veřejného prohlášení.

Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající

  1. Povinnosti z vadného plnění má prodávající nejméně v takovém rozsahu, v jakém trvají povinnosti z vadného plnění výrobce. Kupující, který nevystupuje v postavení podnikatele, je jinak oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvou let od převzetí, ledaže se jednalo o koupi použité věci a byla ujednána kratší doba.

Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, zakoupil-li zboží kupující, který nevystupuje v postavení podnikatele, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží vylučuje.

  1. Je-li však na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena doba, po kterou lze zboží použít, použijí se ustanovení o záruce za jakost. Zárukou za jakost, pokud ji prodávající nabídne, se prodávající zavazuje, že zboží bude po určitou dobu způsobilé k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti.

Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu zboží oprávněně, neběží lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění ani případně záruční doba po dobu, po kterou nemůže kupující vadné zboží užívat.

  1. Vadou není opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním a u použitého zboží opotřebení odpovídající míře předchozího používání. O vadu se také nebude jednat, pokud vada zboží vznikla v důsledku jeho nesprávného užívání nebo zásahu, skladování nebo nesprávné údržby v rozporu s pokyny prodávajícího, resp. pokyny výrobce (návod k užití zboží) nebo jiným zásahem, v důsledku nadměrného zatěžování nebo v podmínkách, které nejsou pro zboží přiměřené, jakož pokud vada vznikla v důsledku vnější události mimo vliv prodávajícího.
  2. V případě výskytu vady může kupující prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
  • výměnu za nové zboží,
  • opravu zboží v přiměřené době, je-li to z povahy zboží možné a není-li nepřiměřeně nákladná vzhledem k hodnotě zboží nebo k výměně zboží nebo není-li odstranění vady bez značných obtíží,
  • přiměřenou slevu z kupní ceny,
  • odstoupit od smlouvy.
  1. Kupující má právo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy zejména:
  • pokud má zboží vadu, která představuje podstatné porušení smlouvy,
  • pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady,
  • prodávající odmítl vadu odstranit nebo ji neodstranil v souladu s ust. § 2170 odst. 1 a 2 občanského zákoníku, resp. v souladu s ust. § 19 odst. 4 zákona o ochraně spotřebitele,
  • je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího,
  • je-li prodávající v prodlení s odevzdáním věci i v dodatečné přiměřené lhůtě poskytnuté kupujícím s výjimkami dle ust. § 2159 občanského zákoníku.
  1. Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí,
  • došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci,
  • použil-li kupující věc ještě před objevením vady,
  • nezpůsobil-li kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
  • prodal-li kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí kupující prodávajícímu, co ještě vrátit může, a dá prodávajícímu náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
  1. Podstatné je takové porušení smlouvy, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala.
  2. U vady, která znamená nepodstatné porušení smlouvy (bez ohledu na to, jde-li o vadu odstranitelnou či neodstranitelnou), má kupující nárok na odstranění vady anebo přiměřenou slevu z kupní ceny.
  3. Za opakovanou vadu lze považovat obvykle třetí reklamaci pro stejnou závadu nebo čtvrtou pro odlišné závady.
  4. Při uplatnění reklamace je kupující povinen prodávajícímu sdělit, jaké právo si zvolil. Změna volby bez souhlasu prodávajícího je možná jen tehdy, žádal-li kupující opravu vady, která se ukáže být neodstranitelná. Nezvolí-li kupující si své právo z podstatného porušení smlouvy včas, má práva stejná jako při nepodstatném porušení smlouvy.
  5. Není-li oprava nebo výměna zboží možná, na základě odstoupení od smlouvy může kupující požadovat vrácení kupní ceny v plné výši.
  6. K odstranění vady převezme prodávající zboží na vlastní náklady, jakož provede případnou demontáž.
  7. Kupující nemůže reklamovat zlevněné zboží z důvodu, pro který je dané zboží zlevněno.
  8. Prodávající nebo jím pověřená osoba jsou povinni přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
  9. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom informován nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má také právo od kupní smlouvy odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
  10. Prodávající písemně informuje kupujícího o výsledku reklamace a vydá kupujícímu potvrzení o o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  11. Právo z vadného plnění kupujícímu nenáleží, pokud kupující vadu sám způsobil.
  12. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, v opačném případě ho soud nemusí přiznat.
  13. Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které kupující obdržel.
  14. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a (je-li kupujícím osoba, která nevystupuje v postavení podnikatele) § 2161 až 2174 občanského zákoníku a (je-li kupující spotřebitelem) zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
  15. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravovat reklamační řád prodávajícího.

 

VIII. Doručování

  1. Smluvní strany si mohou veškerou písemnou korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
  2. Kupující doručuje prodávajícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v těchto obchodních podmínkách. Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou v jeho zákaznickém účtu nebo v objednávce.

 

IX. Osobní údaje

  1. Podrobnější informace o zpracování a ochraně osobních údajů jsou uvedeny v Podmínkách ochrany osobních údajů, které jsou zveřejněny na webových stránkách prodávajícího.

 

X. Mimosoudní řešení sporů, kontrola činnosti

  1. V případě, že dojde mezi prodávajícím a kupujícím, který uzavřel kupní smlouvu mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu.
  2. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs, email: adr@coi.cz. Rovněž lze využít platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr.
  3. Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz, je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013, o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
  4. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

 

XI. Závěrečná ustanovení

  1. Veškerá ujednání mezi prodávajícím a kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
  2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
  3. Všechna práva k webovým stránkám prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky, fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
  4. Prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením či účelem.
  5. Je-li nebo stane-li se některé z ustanovení těchto podmínek neplatným nebo neúčinným, namísto takových neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností některého ustanovení není dotčena platnost a účinnost ostatních ustanovení.
  6. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
  7. Znění obchodních podmínek může prodávající kdykoliv měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
  8. Přílohou obchodních podmínek je vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy.

 

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 06.01.2023

 

 

Příloha obchodních podmínek

 

Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy

ve smyslu ust. § 1829 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník[1]

 

(vyplňte tento formulář a pošlete jej zpět pouze v případě, že chcete odstoupit od smlouvy)

 

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Oznámení o odstoupení od smlouvy

 

Adresát: BiBi food s.r.o., se sídlem Sázavská 807/14, 120 00 Praha 2 - Vinohrady, IČO 08509239, e-mail: opravdovepsijidlo@bibifood.cz

Korespondenční adresa pro zaslání reklamace a vrácení zboží: BiBi food s.r.o., K Zahrádkám 1047/21a, 155 00 Praha 5 - Stodůlky

 

 

Oznamuji, že tímto odstupuji od kupní smlouvy, kterou jsem zakoupil:

 

 

Datum objednávky:

 

 

Jméno a příjmení spotřebitele:

 

 

Adresa spotřebitele:

 

 

Podpis spotřebitele (pouze pokud je tento formulář zasílán v listinné podobě):

 

 

Datum:

 

 

 

 

[1] Určeno pro případy, kdy odstupujete od smlouvy dle čl. VI. obchodních podmínek a jste zároveň spotřebitelem.

Zpět do obchodu